Sider

onsdag 5. februar 2014

Tips til London?

Jeg er veldig glad i å reise, se å oppleve nye ting. Jeg kan fokusere på alt jeg ikke klarer på tur, eller jeg kan fokusere på det jeg klarer.
Når jeg reiser bort bruker jeg masse energi for å fylle opp og lade batterier, ferier skjer i mitt tempo, å når jeg ikke klarer mer får andre gjøre noe mens jeg slapper av.

En ting jeg vet er at sykdommen IKKE skal hindre meg i å oppleve nye ting, den skal ikke hindre meg i lade batterier med å oppleve nye steder.
Jeg vet jeg blir dårlig når jeg kommer hjem, men jeg også trenger påfyll, jeg også trenger input, jeg også trenger en ferie og avbrekk fra hverdagen som alle andre.

Alt dette vet min kjære, jeg ble derfor veldig glad da jeg fikk tur til London i julegave. Nå skal snart den turen virkeliggjøres.

Jeg har aldri vært i London før, ikke England heller, derfor gleder jeg meg ekstra masse. Mye av turen for meg gjøres i forkant og jeg har kjøpt inn den reiseguide serien jeg liker aller best.
Gyldendals reiseguider er fantastiske bøker, en serie jeg kjøper bok til for hvert nye sted vi skal til. Bøkene bruker jeg flittig før turen, mens vi går rundt, kvelden når jeg har lagt meg ognår vi kommer hjem.
Boken om Roma ble så mye brukt og utslitt, at vi måtte kjøpe ny.
Da jeg var på sykehuset forrige uke stoppet vi på en bokhandel i Førde og jeg fikk kjøpt meg en ny bok til serien min.

London.
Denne ligger nå på nattbordet og blir bladd litt i hver dag. Dette er en fantastisk serie med reiseguider som jeg anbefaler på det varmeste.

Jeg har nå startet å lese for å finne ut hva jeg vil se.
Men jeg trenger også tips fra dere som leser bloggen, har dere gode tips, gjemte skatter, gode spisesteder, shoppetips?
Noen ting sier seg selv, ting London er kjent for, alle de store.Buckingham, Harrods, Madam Tussauds, Big Ben, London Bridge, London Eye for å nevne noe.

MEN jeg synes alltid det er gøy å se noe ikke "alle" ser når de er ett sted. Som skrevet, skjulte perler, gode spisesteder, hva er ett must når man er i London?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar