Sider

mandag 3. februar 2014

Gjør ting jeg ikke kan, Pjone sokker

Jeg makter å få øynene opp også denne morgenen. Fingerne er stive som stokker, bena verker intenst, ryggen er ikke akkurat bestevenn med meg, men jeg hopper ut av senga og roper HURRA klar for en ny dag. Jippi.
Like grasiøs som en elefant spretter jeg rundt i huset, eh..... ikke helt..... Setter meg på sengekanten og finner fokus. Klær ja.... ullsokker, ulltrøye ja.... finne de frem, så spretter jeg opp.....
I tankene gjør jeg det, men hei, så flott, jeg har vondt idag også, jeg lever.

Smører hendene inn med voltaren og satser på at smertene gir seg, at de gir seg snart. Har ikke tid å være kjempevond idag, må pjone ferdig ett par sokker.

Ja du leste rett, pjone sokker. Det er godt å ha ett håndarbeide å pusle med. Jeg liker å pjone votter, men nå hadde eldstefrøken funnet ut at jeg kunne hekle sokker til ei i klassen, det hadde hun lovet. Hun skulle få de på mandag.
IIIkkkk, det var snart mandag og jeg måtte sette igang. Jeg fikk kjøpt garn, barnet visste hva for farge hun ville ha.
Takk til Bunadsloftet som har godt utvalg i raggegarn. Rosa var ønske og rosa ble det.
Oppskriften hadde jeg i Pjoning i mitt hjerte.
Når det gjelder å hekle sokker er jeg jomfru, så frem mot det med gru, fulgte oppskriften nesten, men måtte endre på antall masker( men nå vet jeg mer)
En sokk vokste og ble ferdig, å jeg var ikke fornøyd egentlig, særlig ikke med hælen, den ble litt rar.
Mens jeg lette på nettet fant jeg en annen oppskrift med en annen hæl, men jeg kunne jo ikke bruke den på sokk nummer to, det får heller bli på par nummer to......
Igår gjorde jeg alt for å bli ferdig med sokken, å jeg rakk det, midt under svanesjøen på NRK2 festet jeg siste tråd. Å skrekk å gru..... jeg har brutt en og to og tre av de viktigste reglene med å pjone.... Pjon løst..... jeg husket det på sokk 2 men ikke den første..... Jaja.... Synes ikke så godt, sokkene er på skolen klare til avlevering å min frøken synes de var kjempekule.

Rosa sokker var ønsket og rosa ble det. Selv om det ikke ser slik ut på bildet er de like lange, det er bredden som er litt ulik. Den ene var trang men ikke den andre. Problemet til modellen er ull. Hun klarte neste å ha de på i 30 sekunder før hun klødde som besatt, men fikk tatt ett bilde da.


2 kommentarer:

  1. Så gøy! Kult med rosa sokker! Og så elegant som jenta di hadde lovet bort mammas ferdigheter i pjoning. Det kan jeg like. Mamma får til alt, det er godt å vite.

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Smigret av at hun mener jeg får til alt ja.

      Slett