Sider

tirsdag 28. januar 2014

Tankene går til Flatanger.

For en uke siden kunne vi lese om brannen i Lærdal, at dette var værste brannkatastrofe i Norgen siden krigens dager.
Da hadde jeg ikke trodd at denne rekorden skulle falle så fort. I morges våknet vi til enda en ny katastrofe.
Vi skriver 28. januar og deler av Norge har ekstrem stor skogbrannfare, mens andre deler er iferd med å snå ned.
I går ettermiddag hadde jeg aldri hørt om Flatanger kommune. Det har jeg nå. Mens jeg skriver nå er det uklart hvor mye som er brent ned, men ett sted mellom 70-140 bygg er totalskadd.
Det siste jeg hørte var at noen bygg kan være reddet.
Her er det færre folk enn i Lærdal som har mistet huset sitt, men flere bygg er gått med.
Nok engang kan jeg skrive at tankene går til ofre, til brannmaskap, frivillige, heimevernet, politi og alle som er berørte av brannen i Flatanger.
Vi er mange som tenker på dere idag.

Heldigvis, i Flatanger som i Lærdal, liv er ikke gått tapt. Takk til dere som står på å redder oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar