Sider

torsdag 2. august 2012

København-Hirtshals

Planen vår var å kjøre fra Køge til Hundinge Camping i Greve Kommune, her skulle vi være i to netter. Vi fant en italiensk restaurant og bestillte nydelig mat, Espen som var blitt frisk gledet seg til en god middag. Vi spiste alle opp maten vår og var stappmette. Da vi skulle gå spurte kelneren/eieren om hvor i Norge vi var fra. Drammen svarte vi og skulle til å forklare hvor dette var. Jo Drammen kjente han godt, han og de andre på stedet var musikere og i 1975 hadde de bodd 6 mnd i Drammen hvor de hadde spillt på Harmonien og på Park. Ja verden er liten.
Vi la oss og ladet opp til en hel dag i København med Tivoli og alt som hører med. Midt på natta hørte vi noen stygge lyder fra overkøya..... Deretter Signe som sier, eg er spysjuk..... jeg har kastet opp. Jenta ble løftet ned, lagt på sofaen med balje foran seg. Sengeklær måtte av og legges ut. Sigrid sov.... Gjennom hele natta spøy den minste mens den største sov. Kl 8 neste mrogen stod jeg på vaskerommet på campingen med en drøss med klær som skulle vaskes. Sengetøy, overmadrass, laken, håndklær, natt tøy etc. Men rent ble det.
Den eldste og far dro inn til byen og vi to andre skulle komme etter om formen ble bedre. Men den gang ei..... Signe spøy og spøy. Hele dagen, når hun ikke sov da. Det ble en kjedelig dag i vogna for meg, de to i byen koste seg på Planetariet og det runde tårn og bare så på livet. Det ble ingen tivoli tur den dagen. Men vi ble enige om å være en dag ekstra for å få med tivoli neste dag. MEN på kvelden startet Sigrid med spysjuka, hun var dønn fortvilet og sa jeg SKAL på tivoli i morgen om dere må bære meg hele dagen. Heldigvis gav hun seg tidlig på natta og vi kunne dra inn dog litt trøtte og slitne. Mat fristet ikke, hodepinen ble stor for den eldste, vi kjøpte noe for barn som hun ble mere kvalm av. Men da vi entret Tivoli. Det første hun sa. Kan jeg få sukkerspinn?????? En dag i tivoli vil jeg ikke anbefale med små barn i juli. Dagen kan oppsummeres med ett ord KØ. Men artig var det lell.

Neste dag dro vi til ett lite sted rett ved Hirtshals. Her brukte vi kvelden på stranda i solnedgangen, spiste is og koste oss.

Fart. Signe og pappa tar karusell

Hav og himmel kinn mot kinn......

En siste is, dog uten Guf

Sukkerspinn ble det


For dere som lurer? Ja vi vil fortsette med campinglivet, når ikke 3 av 4 med omganssyke, en ødelagt do ikke dreper lysten, ja hva gjør det da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar