Sider

lørdag 25. august 2012

Hekla kjøkkenklut

Igår, i de periodene jeg var våken å relativt oppegående, hadde jeg litt på tv, og som antagelig mange av Norges befolkning så jeg på den Store Dommen....... Jada..... ikke bare leser jeg Se og Hør, men jeg har fulgt litt med i rettsaken.
Uansett, jeg måtte ha noe lett å holde på med å når jeg nå har fullført ett litt større hekleprosjekt trengte jeg noe som var lett å jobbe med.
Når jeg i tillegg så at alle kjøkkenklutene mine var til vask, ja da kunne jeg vel gjøre noe med det. Etter en aldri så liten runde rundt i den store verden, den store bloggverden fant jeg ut at flere hadde jo heklet seg kluter.
Tidligere har jeg strikket kluter å det er jo ganske greit, men nå har det seg slik da at jeg trives bedre med hekling.

Jeg fant heklenål, bomullsgarn og satte igang da..... Jeg liker litt store gode tykke kluter så jeg brukte dobbelt garn.....


Dobbelt bomullsgarn fra Søstrene Grene
Heklenål nr 5
Jeg la opp til 50 lm
Første omgang heklet jeg fastmasker raden ut.
Alle omgangene etter det ble heklet i halvstaver i bakre ledd. Heklet så stor jeg ville ha den og vips ble det en ny tykk klut på kjøkkenet.

4 kommentarer:

  1. Skikkelig glad-klut :) :)
    Å hekle kluter blir jo supert! Må kanskje prøve meg på den varianten - selv om mitt forhold til heklekroken nok kan sammenliknes med ditt forhold til strikkepinnene ;)

    Ha en strålende helg videre

    SvarSlett
  2. Strikket noen kluter, men heklet kluter er ikke dumt det eller :)

    SvarSlett
  3. Hei Christina! Takk for oppskrift. Det ble en lignende klut på reise i dag ;)

    Ha en fin tirsdag!
    Eli Kristin

    SvarSlett