Sider

lørdag 19. mai 2012

Ny kokebok

For ei lita tid siden bestillte jeg meg ny kokebok. Strengt tatt er vel ikke det nødvendig..... Hele huset vårt renner over av bøker og kokebøker er en egen avdelig. Det renner over av kokebøker av alle slag;) Selvfølgelig er Schønberg Erken representert, middelhavsmat, pastaretter, sjokolade og konfekt, bakebok, lavkarbo, farmors egen håndskrevne, Espen fra skoletid. Kokebøker for barn, kokebøker på tur, med primus, til grill, ja til og med kokebok på dansk/grønlandsk har vi.
Så jeg så selvfølgelig nødvendigheten av enda en kokebok. Må ha det bare må ha det.... I tillegg til de 3 av Brimi, de 3 lavkarbokokebøkene, de med apsta og hele remsa..... Nødvendigheten for akkurat denne var stor.
Men jeg har jo ikke en slik en.... Oki, jeg har 3 kokebøker om lavkarbo fra før..... Men jeg har ikke akkurat denne da.... Dette er hverdagsretter, og nesten med bare ting i vanlig butikk. Sikkert så vanlig at jeg får de på coop også..... Om jeg er heldig.....
Men hvorfor akkurat denne da? Tja..... Lena Beatrice som er forfatteren har en super blogg om lavkarbo og jeg digger flere av oppskriftene hennes. Dere kan bare se selv HER .
Å om man bestiller rett fra henne får man en signert utgave med en personlig hilsen i.....
 

Hvem kan vel stå for det da. Det er viktig med signerte utgaver. Nesten mer viktig enn resten av boka. Jeg har digget bøker med personlig hilsen til MEG siden jeg fikk min første signerte bok... Eller fikk og fikk. Jeg måtte jo pent kjøpe den. Da var jeg 18 år (å nesten ukysset) gikk på folkehøyskole som hadde seminar med Vigids Hjorth, som nettopp hadde utgitt boka Død Sheriff.

Den fikk jeg signert. Med hilsen til bare MEG. Siden det har jeg likt Vigidis Hjorth og lest boka Død Sheriff flere ganger, den er liksom til meg da. Boka er egentlig ikke så veldig bra, men den er til MEG....

Men kokeboka ja. Lavkarbo til Hverdags. Den er mye bedre enn Død Sheriff. Ja det er jo ikke samme sjanger helt da. Det ene er en roman og den andre en kokebok)men de er til MEG.....)
Lena Beatrice sendte meg boka en mandag og dagen etter lå den i postkassa mi. Boka hadde en hilsen til MEG en lang hilsen på hele den ene siden(ja ikke over oppskriftene da... ) Dessuten hadde hun sendt den litt senere enn tenkt så snille snille Lena Beatrice hadde lagt med en liten hjemmelaget overraskelse. Helt super nydelig hjemmelaget lavkarbo krokan.....
 

 Boka hadde ikke bare hilsen og signatur, den hadde en liten gave også. Nå digger jeg Lena Beatrice enda mer enn Vigdis Hjorth ;)
Krokanen er forlengst borte den ble testet ut i hjemmelaget krokanis(lavkarbo), jeg har rukket å prøve flere av oppskriftene og denne blir lest og brukt masse. Enda bedre enn Død Sheriff.
Skal du kjøpe bare EN kokebok med lavkarbo..... LenaBeatrice sin!




Hvilke bøker liker du?






Legg gjerne igjen en liten kommentar

1 kommentar: