Sider

søndag 6. mai 2012

;Liten oppdatering.

Skjønner det er lenge siden man har vært på bloggen når man ikke kjenner igjen sidene etter man har logget på.
Vel, den siste tiden har ikke blogging blitt superprioritert her hos meg, litt bloggtørke kan man vel si det er. Å når formen tilsier legg deg å sov du ja da blir det slik da..... Ikke bloggen som kommer først når energien skal fordeles i pitte pitte små bunker.

Det skjer jo ting her da..... jeg har fått scrappet litt, jeg har vært på tur til Barcelona og tatt masse bilder, det har vært 40 årsbursdag for husets herre, og verdens beste mann.

Vi har lenge snakket om å kjøpe oss en kaffemaskin, øverst på lista har det stått en maskin som maler bønner og lager vanlig norsk kaffe, samt man kan stille på espresso og med steamfunksjon i tillgg, MEN da må man ha litt mer penger til overs enn det vi hadde tenkt å bruke penger på akkurat nå.
Det fine er jo at nå for tida er det jo så in med disse kapselmaskinene.
Hva er vel bedre å se på disse til bursdagsbarnet. Det kalles hjelp til selvhjelp vil jeg si. Jeg ønsker meg det, dermed kan jeg kjøpe det til husbond og dra nytte av masse god drikke selv.

Men det å finne rett maskin er ikke bare lett..... Man drukner jo i markedet der ute.... Tenke tenk tenk.... å det kan bli slitsomt å tenke så masse. Men jeg kom da frem til:
Trinn 1: Hva selger de på vårt lokale handelslag, COOP nær.....
oki, de selger kapsler til SENSEO og TASSIMO
Da blir det en av disse..... Plutselig er man tom for kapsler og noen dager i posten da kan være surt. Lettere å kjøpe ei pakke på COOP før kl 18 da.....

Trinn 2: Sjekk ut de ulike maskinene,tilbehør og pris......
Senseo: Kaffe og kakao, grei pris, og grei pris på kapsler
Tassimo: kaffe i ørten varianter, espresso, cappucino, caffe macchiato, te, ørten varme sjokoladetyper, litt dyrere maskin og litt dyrere kapsler.....
Valget falt på denne
Til vanlig kaffe har vi fortsatt kaffetrakter, men alle de andre tingene da...... Så nå har vi enda en ny duppedings på kjøkkenet.....

Siden vi har vært i Barcelona vil det plutselig komme noen bilder derfra også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar