Sider

torsdag 27. august 2015

Løvemøte, banankake og tur 3

Til husets yngste store glede er far en løve. Hun er mektig imponert over det, ja han er til og med en sjefsløve....


For oss andre, han er med i Lions, og er president. Dette innebærer at det er styremøter som de holder hjemme hos oss.
Idag er det en slik dag, styremøte dag.
Jeg er veldig glad i å bake så slike styremøter er mye styr med bakst og det hele. Idag blir det servert banankake til de andre styreløvene.

Oppskriften er veldig enkel, jeg er litt usikker på hvor den er fra, men har en mistanke om at den er skrevet av fra enten mormor sin eller farmor sin gamle håndskrevne kokebøker(eller oppskrifter om du vil)


Banankake

2 egg
2 kopper sukker

piskes til eggedosis

mos 2 overmodne bananer
1 kopp smeltet smør
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 ts natron
8 ss melk
3 kopper mel

Alt haes i eggedosisen og blandes godt. 
Stekes ved 180 grader i ca 45 minutter.

Denne gangen har jeg gjort ett lite ekspriment, jeg har hatt i hakket sjokolade. Når jeg serverer strør jeg ofte melis over kaken.
Kan også serveres med is, krem eller helt plain.

Denne ble lagd etter morgenens tur med Balder. Jepp, tredje tur på like mange dager.
Idag ble det 2,4 km.


Tur også i dag

Mens jeg gikk idag (det ble ganske tungt på slutten, men klarte det bra) tenkte jeg litt på hvordan jeg kan angripe disse turene. Det passer godt når jeg kjører jentene på skolen.
Idag stilte jeg nedtelling på telefon, 15 min så snur jeg.
Neste gang blir det 16 min, om jeg hver dag kroppen klarer seg fint setter på 1 min ekstra, ja da vil vi jo komme litt lengre for hver gang, målet kan jo være at jeg klarer 30 min før jeg snur, den dagen jeg er der, ja da har jeg for min del vunnet en stor stor seier.

Resten av dagen nå vil det bli hvile og hekletøy.


Ønsker alle som leser dette en god dag, og takk for støtten dere gir, med kommentarer og likes.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar