Sider

tirsdag 25. august 2015

Er det lokalvalg eller Stortingsvalg?

Det nærmer seg valg og vi flommes over av meningsmålinger, debatter og alt ett valg fører med seg.
Det er i seg selv helt greit, info ut til folket er aldri negativt, men det kan bli for mye av det gode også.....
Særlig ved dette valget...... meg bekjent er det LOKAL valg, det ser ut som om norske medier ikke har fått med seg noe som helst av det.....
Tro det eller ei, jeg bryr meg faktisk ikke filla om hvem det norske folk vil ha som statsminister idag..... mulig vi her i Bremanger ikke er like oppdatert som redaksjoner i Oslo, at det tar tid før nyhetene ankommer distrikts Norge, men her skal vi velge ordfører vi, ikke statsminister, det valget gjorde vi for to år siden.

Snart på tide å finne veien til valglokale, men er det lokal eller stortingsvalg?


Det er like lite aktuellt for meg å se en partileder debatt, hva vet partiledere om de ulike kommunenes valgsaker?
Oki, vi har kommunesammenslåing, men det er også ulikt fra kommune til kommune, uavhengig av parti.

Hvilke partier som går frem og hvilke partier som går tilbake, hva betyr vel det?  Jeg tror det er ganske så stabilt her vi bor, og uansett, om man stemmer parti, på ett lite sted er ofte kommunevalget ganske personbetinget.....

Nrk sender debatter omtrent hver kveld, ja det er fra ulike steder, men det kunne ikke brydd meg mindre, jeg har null intresse av å se en lokaldebatt enten det er fra Drammen, Bergen, Ålesund eller fra hvor, jeg skal se på den dagen de sender fra Bremanger, da kan jeg se på.....

Jonas som statsminister? Ikke sjans i havet ved dette valget
Eller vil det norske folk ha Erna? Hun sitter trygt ved dette valget....
Tv2 leker seg med datagrafikken sin å viser endringer i målingene, hvem det norske folk vil ha som statsminister, det er rett nok langt til Bergen og Oslo, men ikke såååå langt at man ligger etter 2 år på valg siden.....

Jeg har til nå ikke sett på en eneste valgdebatt, og kommer ikke til å gjøre det. Ikke før valg dagen, da vil jeg se på inntil jeg vet hvem som vinner her i kommunen, og hvem som blir ordfører.
Å hva jeg ser teller, særlig siden jeg bruker multimediemeter fra tns gallup som registrerer hva jeg ser å hører på......

Om noen i de nasjonale mediene skulle lese dette.... ta det til dere, det er LOKAL valg og ikke stortingsvalg......





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar