Sider

fredag 23. januar 2015

Portrett av en vakker 2 åring

Jeg er så heldig å være tante til to flotte tvillingjenter, men jeg er og så heldig å være "reservetante" til ei flott jente på 2 år.

Eva er innimellom på besøk, å hun elsker å bli tatt bilde av, som mange barn i den alderen. Det fine for meg er at jeg få testet ut litt portrett fotografering.
Med husets egne barn er litt mer vanskelig å få til med. Begge to må gjøre så mye ablegøyer, så det er slett ikke lett.
Men 2 åringen stiller villig opp og smiler godt.

2 åringen smiler villig mens jeg tar frem kamera. Her har jeg gjort bildet om til svart hvitt, men beholdt fargen på øynene. Utrolig å se hvor blå øynene er når fokuset blir dratt kun mot de

Ett godt smil og lurt blikk
I tilegg til å ta bilder får jeg også testet ut ulike funksjoner både i Picasa og PS elements.

Gøy med flygel og jeg får lekt med kollasj etterpå. Her er hun så lett så lett når hun spiller

En ny funksjon er funnet i picasa, dobbel eksponering, det tror jeg jeg må teste mer





1 kommentar:

  1. Slik er det. Mye enklere med andres unger enn med sine egne. Riktig fine bilder av ei vakker prinsesse!

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett