Sider

fredag 11. februar 2011

Sesamkjeks

Jeg er stadig på jakt etter nye oppskrifter som passer til lavkarbo og igår prøvde jeg meg ut på kjeks. I oppskriften het den mandelkjeks, men da vil ikke signemora smake på den derfor sa sigrid at den kunne hete sesamkjeks.
Oppskirften fant jeg på lchf bloggen ett sted jeg ofte henter inspirasjon. Jeg gjorde noen få endringer på den så her er min oppskrift

2 dl malte mandler
1 dl sesamfrø
2 eggehviter
1 ts salt
litt sukrin
2 ts fiberhusk

Blir røra for tykk tilsett litt og litt vann, du skal kunne trille kuler av det.
Sett ovnen på 180 grader. Legg bakepapir på ett ark og pensle den med olje. Trill kuler av deigen og sett på plata, trykk de flate.
Strø gjerne over krydder og trykk det litt fast. Jeg hadde noen med paprikapulver og noen med havsalt.
Stekes i 15-20 min avhengig av tykkelsen på kjeksen. Avkjøles på rist.


Lånt av lchf bloggen

1 kommentar: