Sider

tirsdag 13. oktober 2015

Hornelen og Vingen lua

Når nettene blir lange og kulda setter inn, ja da trenger man kanskje ei lue litt utenom det vanlige.

Det var det jeg tenkte i våres da jeg begynte å se på egne mønstre på luer.
Nå er høsten over oss og jeg tester fortsatt ut både garn og teknikker og størrelser.

Hornelen lua i drops merino extra fine. Damestørrelse
Jeg har holdt fast ved motivene jeg valgt meg i våres, noen mønster som kan beskrive litt fra kommunen vår, noe som er typisk for akkurat Bremanger.


Men hva er nå typisk for oss da? Egentlig ganske mye, men ikke alt som kan gjøres om til heklemønster, eller som blir like fint.

Det som var enklest å gjøre om var en av helleristningene i Vingen feltet. Heldigvis for meg hadde man ikke på den tiden mye detaljer, ei heller veldig innviklet tegninger.
Hjorten fra Vingen feltet var lett å gjøre om på ett skjema.

Lett tovet lue i Drops Nepal. Damestørrelse


Verre er det egentlig med Hornelen, jeg har laget mønsteret ut fra ett bilde jeg har tatt av Hornelen, men litt usikker på den biten, men ganske fornøyd er jeg jo.


Hekler så det spruter å blir tom for de garntypene jeg vil bruke, blir nok en handletur ganske raskt tenker jeg for å fylle på litt, og bokstavelig talt så hekler jeg til krampa tar meg, men artig er det lell.







1 kommentar:

  1. Så gøy med eget design! Lykke til videre!

    God onsdag fra Ingunn

    SvarSlett