Sider

lørdag 4. oktober 2014

Forelsket i pjoning, og litt hodeskallesjal


Det har blitt masse hekling den siste uken, jeg har tatt buss fra Førde til Drammen og tilbake, 8 timer på buss gir god tid til å hekle.
Jeg har forelsket meg i den ene oppskriften fra Stella Charming Design, pjona pulsvanter. Nå kan jeg oppskriften utenat, når de i tillegg er små er de super enkle å jobbe med på buss(deler av mjølkerute og hompetitten)







På bussen hjem ble disse laget til mamma som ønsket seg slike pulsvanter.
Disse ble laget på bestilling til ei dame


Det begynner å bli litt kjølig, så jeg trengte plsvanter selv også. På dette paret brukte jeg pjonekrok. Forsåvidt ett greit redskap, men jeg fikk mer vondt i henda enn med heklekrok fra Du store alpakka, jeg ender nok opp med de fremover tenker jeg.

Dette hodeskallesjalet ble laget på bestilling og sendt til Nord Norge. Mottageren ble så fornøyd at hun har bestillt 4 til.



2 kommentarer:

  1. Hvor får man kjøpt oppskriften til pulsvantene? Har du en link?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den vil etterhvert komme i en ebok som kan kjøpes hos Stelle Charming

      Slett