Sider

mandag 6. mai 2013

Voksenpizza

Hos bloggeren Susanne Kaluza er det mange gode tips å hente. For ei tid siden leste jeg DETTE innlegget hos henne.
Det fine hos Susanne er mannen hennes som er vegeterianer, det betyr at jeg finner mange gode tips om vegetar retter hos henne. Som denne voksen pizzaen.

Det hender når vi har fisk til middag at jeg blir så gørr gørr sulten på kvelden, tarmene hyler og romler å for at familien skal få litt søvn er det best å spise litt. Som regel tar jeg to knekkebrød, men 30. april var jo nesten som fredag å regne dermed fikk jeg lyst på pizza. Jeg var nok ikke like sunn som Susanne, jeg hadde nemlig liggende en ferdig pizzabunn, sikkert fra Tine.( litt hurtig sikiringkost er fint i fryseren) denne ble brettet ut over bakeplate og jeg lagde hvit dressing med creme fresh, olivenolje, salt, pepper og litt krydder.
Nå har det seg slik at min mann er i motsetning til Susanne sin en ivrig kjøttelsker, dermed er det ikke alltid at vegetar retter blir sett blidt på her i huset( men han spiser det alikevel da)
På halve pizzaen ble det Susanne style, jeg brukte ostehøvelen på ei pære jeg hadde liggende, halve cherry tomater og en blåmuggost( aner ikke navnet men den er i tilbudet til coop 2 for 49,-) jeg skar tynne skiver å la over pæredelpizzaen.
Før pizzaen stekes kan jeg skjønne man er litt skeptisk

På den andre halvdelen ble det lagt spekeskinke(2 for 49,-) sopp i skiver og mozarellaost. Oki mannen i huset så litt skeptisk ut på frukt pizza..... men det kan ikke ha smakt så ille, det ble nemlig tomt....
Det var nok ikke siste gang jeg lager en slik pizza nei.....


Men ferdig ser den bare snadder ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar