Sider

tirsdag 28. mai 2013

Nistebrød

For noen få uker siden lanserte bloggeren Susanne Kaluza sitt eget matpakkebrød.  Jeg som er fan av Susanne og matpakkeboka hennes tenkte at dette måtte jeg prøve.
Bare få dager etter lanseringen var jeg innom Rimi i Sogndal, men neida, det hadde de ikke. Heldigvis handlet mamma ett brød til meg på Tjøme, slik at jeg fikk smakt det..... Å det falt i smak ja..... dagen etter dro vi ut på Rimi Tjøme å handlet det de hadde av nistebrødet. Dt høres ganske voldsomt ut, men det var bare 4 brød som alle havnet i fryseren og alle ble spist opp før pinsen var over.

  
Nistebrød ventet på oss
På fredag bar turen inn til Førde og der er også nærmeste Rimi butikk. Gleden var stor da det viste seg at de hadde dette brødet. Det ble handlet inn 3 brød. Normalt baker jeg selv men innimellom er det godt med kjøpebrød, og heretter vil det være Susanne sitt brød som handles inn mens vi er i Førde ja.
Noe av det som er bra med dette brødet er hele grovhet skalaen er fyllt ut, i tillegg er det ikke skumle frø som er synelig, alt er malt opp. Holdbarheten på det overrasket meg veldig.... Jeg hadde en rest av ett brød, det hadde vært frosset og etter mange dager var det fortsatt ikke tørt. Dette brødet kommer nok til å havne flere ganger hos oss hvertfall.


2 kommentarer:

  1. Så spennende med et hel-grovt kjøpebrød! Jeg baker alt selv, Ingers rugbrød til meg selv og en finere variant til mannen, gjerne av fedigblandinger. Men som du sier, godt med et kjøpebrød innimellom. Ingen Rimi-butkk her i nærheten, men det hender jo at vi er på farten.
    Æsj, nå begynte det å regne, og jeg som var så godt i gang med vedkløyveren.... Jeg har bare en times arbeid igjen også. Men får tenke positivt. Da kan det bli litt strikketid, eller kanskje jeg skal ta meg en tur på Drops-salget?

    Ha en strålende dag! Takk for hyggelig hilsen!

    Klem

    SvarSlett
  2. Mmm det skal prøves, det er så mye dårlig brød og få kjøp og det ender med at en kaster alt for mye
    Ha en fin kveld fra Marit.

    SvarSlett