Sider

fredag 3. mai 2013

Hvis jeg kunne hekle.....

Jeg er inne på flere forum når det gjelder scrappeting. Jeg er også på pinterest å finner tips om både foto, scrapping og hekling.
I denne internettverden har jeg blitt kjente med flere flotte damer, damer jeg aldri har møtt, men som er med på å gi meg en "sosial" hverdag.
Kroppen min er ikke alltid like glad i å være sosial, den vil ikke alltid være med ut selv om jeg gjerne vil det og har behov for å treffe folk. Da er det godt å ha noen å  "prate" med.
En av disse damene har jeg kjent i flere år nå(ganske mange faktisk) hun har også pinterest konto. Der har hun laget seg ei mappe som heter hvis jeg kunne hekle/strikke.....
Der legger hun ut bilder av ting hun gjerne ville laget seg og som er flotte. Der hadde hun lagt ut ett bilde av en stor hals, på engelsk heter det cowl.
Ett ganske klart bilde og jeg lett litt rundt for å finne flere for evt å finne ut hvor mange lm jeg skulle legge opp.... Jeg fant en oppskrift som jeg slett ikke fulgte, som vanlig.
En stund tidligere hadde jeg på Røysa spøt og tråd i Kalvåg kjøpt mykt godt alpakka garn fra sandnes. Jeg visste at fargen ville passe damen.
Dermed satte jeg igang. Heklet med stor nål, jeg bruke nr 10 som er den største jeg har. La opp passe antall luftmasker og satte sammen til en ring. Så var det bare å fortsette med dobbeltstav til jeg var tom for garn, og jeg vet den falt i smak.
Her er Sigrid modell.....


7 kommentarer:

  1. Så snill du er! Det er flott å kunne glede andre!

    Ha ei riktig fin helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempefin :-) Og så koselig gjort :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, mottageren ble fornøyd hvertfall

      Slett
  3. Du er virkelig snill :) Er ikke mange som gjør slike ting lengre!
    Den var utrolig fin :) Ha en fin lørdag videre..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, koselig å overraske noen slik

      Slett