Sider

lørdag 23. mars 2013

Prosjekt jakke

Da er det nok ei uke som går mot slutten. Ei uke jeg har vært gressenke, husbond har vært ei uke i Praha, og jeg har jo ikke vært noe misunnelig i det hele tatt.

Jeg har holdt stand her med barna og det har gått forbløffende bra. Fibrokroppen har klart det utmerket, men skavankene meldte seg så smått i natt og det tiltar nå ja.
Men hva gjør en da når mannen ikke er hjemme, barna er på skolen og man selv skal lade batterier..... Ikke minst, hva gjør man når barna har lagt seg..... 
Tilfelle dere ikke var helt klar over det..... jeg hekler litt..... For ei tid tilbake ble jeg ferdig med prosjekt for meg selv, en vest..... Tirsdag fikk jeg ei pakke garn i posten "From over there", frå sjølveste unaiten...... Tre hvite garnnøster, ett turkist og ett marineblått fra Royal yarn..... Høres jo ikke dumt ut det..... Det var jo ikke impulskjøp det var planlagt og Signe minstemor har selv valgt fargene. Mitt andre "store" prosjekt er ei jakke til minstemor..... 
Dermed har jeg sammen med min kjære venn, heklenåla fra Du store alpakka, heklet i vei da.... og nå nærmer det seg en ende....

Idag har jeg sittet ute i sola og kost meg og heklet i vei..... Før jeg er ferdig innser jeg at jeg vil gjøre den litt anderledes..... og uten å si noe til jenta som bare er veldig fornøyd uansett. Det er da lynet slår ned..... å jeg innser at eplet ikke faller langt fra stammen. Vi prøver jakka for å sjekke lengden på armen, da jenta sier.... Men mamma, hva om du tar litt grønt helt ytterst og kanskje blondekant..... Ja vi ser hva vi får til da :)

Ute i sola med hekletøy i fanget

Har prøvd å prøvd å finne en jakke oppskrift til eldstemor også, om noen vet om jakker som er heklet til barn i str 10 år gi meg en tilbakemelding. Men jeg innser sakte men sikkert at veien må nok bli til litt underveis...... 

Idag måtte jeg også bare hive meg over telefonen å ta bilde. Speilrefleksen lå litt langt unna. Det var så fantastisk solnedgang som bare måtte prøve å foreviges..... Fototeknisk er bildet ganske elendig men dog....

Kveldens solnedgang

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar