Sider

tirsdag 18. desember 2012

Pjona stjernevotter

Vi har som jeg har nevnt tidligere ett problem med hårbørster som forsvinner, men det er ikke det eneste. Votter har en tendens til å bli sporløst borte.... Helt bortus vekkus...
Derfor er jeg veldig glad jeg har oppdaget pjoneteknikken, men trenger trening.... Merker jeg hekler litt ujevnt, men det blir bedre og bedre for hver vott.
Det beste er at det går så raskt. To kvelder så er ett barnepar ferdig.

Nå sist var det Sigrid som fikk nye votter.

Jeg brukte drops nepal natur
nål 7
svart ullgarn fra ett eller annet sted
stjerner fra Stoff og stil



Jeg brukte basisoppskrift fra Pjoning i mitt hjerte for å få rett antall masker. Til min 9åring med dette garnet trengte jeg 28 lm.

Deretter brukte jeg mønster fra mønster boka Hakke peiling fra Dustorealpakka
To kjm i bakre ledd med grunnfargen og to i fremre ledd med kontrast.
Deretter brukte jeg litt litt fra limpla sin blogg, lengden målte jeg på jenta, felling var fra limpla og tommel var fra pjoning i mitt hjerte.
Litt herfra og litt derfra, men jenta gikk stolt avgårde i dag med nye votter.

4 kommentarer:

  1. Herlige pjonavotter! Disse blir gode på kalde dager. Stilig med den stjerna :)

    Klem nordfra

    SvarSlett
  2. Pjoning er en fin teknikk og gir gode votter. Flott at du har satt dem sammen etter inspirasjon mange steder fra. Garantert ingen som har maken.

    Ha en fin førjulskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det er det som er gøy med ting man lager selv, ikke noe er likt

      Slett