Sider

lørdag 1. september 2012

Reiki

Etter at jeg hadde ett innlegg om det usynelige fibro monsteret i sinna mamma, fikk jeg en kommentar fra Vibeke.
Vibeke lurte på om jeg hadde prøvd Reiki. Noe jeg ikke har. I min situasjon vil man gjerne prøve det meste, det kan jo hende at noe virker.
Ikke at jeg tror noe gjør meg frisk, men noe kan jo gi meg litt mer energi, litt mer for å takle de trøblete dagene.

Reiki er en alternativ behandlingsmetode. Det er en slags healing, wikipedia skriver:
"
Reiki er en alternativ behandlingsmetode som stammer fra Japan. Den ble oppdaget av og formidlet videre av den japanske healeren Mikao Usui. Reiki betyr «universell livsenergi».[1] Ordet består av to ledd, Ki betegner den livskraften som finnes i alle levende vesener, mens Rei betegner det universelle, ubegrensede aspekt ved denne energien. Det finnes ingen vitenskapelige undersøkelser som viser at det er grunnlag for påstandene bak eller effekten av denne behandligsformen.
Reiki praktiseres ved at formidleren plasserer hendene sine, i ulike posisjoner, lett på eller like over den personen som mottar reiki. Man kan også gi seg selv reiki ved å holde hendene på egen kropp (selvhealing). Under denne behandlingen skal reiki-energi bli overført gjennom behandlerens hender til mottageren. Formålet med overføring av reiki er velvære og god helse, lindring ved smerter og en styrking av kroppens selvhelbredende prosesser"

Vibeke er reiki terapist og forklarte meg at man også bruker distanse Reiki, hun tilbydde meg to "sendinger" gratis. Ja, hvorfor ikke. Ikke er det skadelig, ikke er det farlig og ikke noe kan gå galt, så ja, jeg takket ja.
På avtalt tidspunkt skulle jeg slappe av, jeg slapper best av liggende, derfor låjeg igår på dette tidspunktet i senga. Så sikkert super teit ut......
Men idet det hele startet begynte det å prikke i føttene, dette flyttet seg oppover bena og i armene. På ett punkt ble hæælene vonde og tunge, det føltes som om noen kilte meg under nesa, hendene ble helt varme, som om de brant.
Da sendingen var ferdig ble jeg helt kald.

Deretter fikk jeg en mail fra Vibeke hvor hun fortalte hva hun hadde opplevd. Det hun skrev var veldig spennende det hun skrev og jeg har sagt ja til å prøve engang til.
Så for meg nå er det bare å vente å se om hva som blir effekten. Jeg kan jo si jeg hadde en veldig veldig dårlig dag igår, og var forberedt på en skikkelig ille dag i dag etter alt som skjedde. Men til min forblffelse, jeg sov som bare det, hele natta og jeg sov så godt. Idag har det vært mer energi enn normalt så jeg er spent på å prøve flere runder.

Vil du vite mer om Reiki, kan det leses en del hos Vibeke HER, i mellomtiden skal jeg lete etter Reiki behandlere her å prøve en "live" behandling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar