Sider

torsdag 18. februar 2016

Pjona hjertevotter

I huset vårt bor det flere monstre, i vaskemaskin har jeg ett monster som spiser sokker og bare en av hvert par.
I skapet i gangen bor det ett monster som er veldig glad i votter, særlig ullvotter. Blir stadig borte en eller i de fleste tilfeller begge i ett par.....nei forresten..... det monsteret er visst skolebarna i huset....

Det har seg slik at de forsvinner med votter på skolen hver morgen, når de kommer hjem er det gjerne uten både votter og luer.
En helg for kun kort tid siden var jeg litt fortvilet, det fantes ikke en eneste vott i huset, det snødde og mandagen nærmet seg.
Ingen av barna ville innrømme at de hadde votter på skolen.... det var nok votte monsteret i skapet. Heldigvis hadde jeg nok garn til å lage ett par.
På ei facebook gruppe for pjoning fant jeg ett hjertemønster jeg ville teste ut. Oppskriften jeg brukte på votter denne gangen var fra larvik husflidslag.

Vottene ble ferdig før mandag morgen og klare til bruk, og mandag ettermiddag etter skoletid lå det hvertfall 4 par votter i skuffen ;)

I tillegg til å pjone, nålefiltet jeg på hjerter på hver vott, flettet snor å tredde i øverst både som dekor og praktisk for å stramme votten.
Eller de kan knytes i hop og tørke over ovnen.

Jeg har brukt garnet Nepal fra drops design og heklekrok 6.

2 kommentarer:

  1. Kjempe fine, og godt skrevet. delte deg på fb jeg

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg også lyst til å pjone. Veldig fine votter du har laga. Skal sjekke det mønsteret.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett