Sider

onsdag 9. september 2015

Septic eye sam

Her en kveld drev jeg å festet tråder på ett hekleprosjekt da husets eldste datter kom inn.
Hun så på meg mens jeg konsentrerte meg intenst om trådfesting.
- Mamma, kan du hekle noe til meg?
Selvfølgelig vennen min svarte jeg, glad. Det er ikke ofte hun spør om noe.

Jeg vil du skal hekle septic eye sam.


- mmhmm, klart jeg kan, svarte jeg.....

Etter en stund slo det meg, hva i all verden sa jeg nå..... hva har jeg sagt ja til..... det minnet meg om da jeg fikk katt.
Jeg var velca 10 år, på ferie på sjusjøen, i en stall hadde de kattunger. Jeg spurte mamma som sa blankt nei.
Men jeg kjente mamma godt, neste morgen var jeg tidlig våken, vekket mamma, spurte om katt, mamma gryntet selvfølgelig.
Hvordan det gikk? Katten ble med hjem den.



En forvirret tanke bombet til i hode mitt.... sa jeg ja til septic eye sam? Hva i all verden er septic eye sam?
Takk å lov for min nye bestevenn, Google.
Den nye vennen min har nemlig svar på det aller meste, heldigvis, jenta kom med en drøss bilder fra pinterest mens jeg googlet.
Det viser seg at septic eye sam er visstnok "bamsen" til en youtuber...
 Da visste jeg hva det var jeg skulle hekle ett steg videre.
Jeg visste jeg ville nok få til noe uten oppskrift, men det er greit med en oppskrift da slipper man å tenke stort.
Søndag kveld fant vi garn(rett før Alt for Norge), nok engang var Google på plass,klar for en jobb, å der vipps hadde vi funnet en youtube video hos crochetgeek.

Trinn for trinn ble septic eye sam født og siste tråd ble festet samtidig med rulleteksten til alt for Norge.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar