Sider

tirsdag 29. september 2015

Heklet poncho og moteløve




Jeg er stadig på jakt etter nye hekleprosjekt og en sjelden gang ønsker barna seg spesifikke ting..... eller det går motsatt,jeg finner noe jeg vil hekle og spør om de vil ha.






Denne gangen var det slik, i heklebladet Simply Crochet 25/14 forelsket jeg meg i en poncho, nå for ett par uker siden viste jeg bilde til husetes eldste arving, som henført sa åja......
Jakten på garn startet, oppskriften er for Drops Nepal garn, men det går kun i votter her, men drops Big merino det funker, heldigvis, garnet kom i hus, og jeg brukte ca ei uke på ålage den.

Jeg synes kraven gjør at den skiller seg ut og heklemaskene her gir en kul effekt slik at flere mener det er strikket, men den er heklet.
Oppskriften kan du få kjøpt HER.

Vi måtte jo ta bilder av det ferdige arbeidet, heldigvis var arvingen så fornøyd og ville gjerne være modell også.

På Kjelkenes fant vi ett perfekt sted, som arvingen fant selv. Det ble mange gode bilder og mange tullebilder.




Eier verden

Slåsskampen er i gang.....  

Vi skal bli to om å være best.....

Det er hårda bud å slåss

Seieren nærmer seg

Ett realt bakholdsangrep......

Men arvingen seirer



1 kommentar:

  1. Flott modell, og fargerik og fin poncho! Det hadde vært artig om poncho ble moderne igjen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett