Sider

søndag 23. mars 2014

Hvor henter vi krefter fra?

Det er ikke alle dager som er like lette, men som super mamma finner man uante krefter. Krefter man egentlig ikke visste var der.

Denne uken her har vært ganske så tæff og hektisk og lite bloggtid, liten egentid generellt.
Kulturkontoret har hatt planleggingsmøte før ungdomsutveksling på sommeren, dermed var det full fres fra tidlig morgen og sene natte timer. Hjemme hos oss bodde det tre russere.
Husbond var ganske så travel hele dagen og kvelden. Jentene og jeg har klar oss på ett vis hvertfall.
Torsdag morgen dro de, endelig litt hvile, men neida, begge jentene skulle ha generalprøve for Jonas i jungelen, ett stykke med kulturskulen i Bremanger. Heldigvis tok min kjære seg av den biten.
Fredag skulle det være forestilling i Svelgen, min plan var å være hjemme å lades før lørdagens forestilling i ytre.
Ganske raskt skulle vi se at det ville endre seg. Rett før kl 15 fikk jeg en telefon, mannen fikk ikke start på bilen i Florø og ventet på redningsbil.
Da må man hive seg rundt å finne løsninger, takket være Nancy kom vi oss ned og fikk sett forestillingen, husbond kom heseblesende inn til start.
Det merktes at en hektisk uke gikk inn i en avslutning med masse folk, lyder og ille stoler å sitte på. Fredag kveld var ikke noen god kveld, men jeg klarte å være der for jentene.
Da jeg våknet opp på lørdag skulle husbond ta seg av jentene og få de på forestilling, men jeg innså straks at dette er ikke min uke. Der lå det en kar med høy feber og slett ikke istand til å gjøre noe som helst.
Jeg måtte lete litt for å finne krefter, men de kom frem og takket være Gabriel kom vi oss til ytre denne dagen. Støyen var mindre, stolene enda værre men en hektisk helg ble avsluttet på Knutholmen for to voksne og tre små.
Det var under søndagens frokost jeg virkelig så alt min kjære hjelper til med hjemme. Imens han nå sover ikler jeg meg supermamma drakta, finner frem enda flere power krefter og er klar for en ny dag, i heimen. Mandag........ det lyder som musikk i mine ører nå......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar