Sider

mandag 22. april 2013

Horn med tilbehør

Som flere av dere sikkert har fått med dere er jeg en aktiv leser av bloggen til Susanne Kaluza. Hun har også gitt ut boka Iboks, ei flott matpakkebok.
Hjemme hos oss er den flittig i bruk og særlig eldstefrøkna ser masse i den og plukker og mikser å får gode ideer.
Selv får jeg masse ideer til matlaging å baking fra Susanne.
For ei tid tilbake hadde Susanne oppskrift på digge pizzahorn. Dette måtte prøves ut. Oppskriften dinner dere HER.
Deilig med horn. Noen horn ble voksen horn med litt brie ost på
Som vanlig følger jeg oppskrifter sånn nesten ;) Jeg brukte hennes oppskrift, men ikke fremgangsmåte. Jeg er helfrelst av Schakenda og hans fremgangsmåte hvor alt skal ta TID. TID er nemlig hemmeligheten bak all god og luftig gjærbakst.
Jeg lagde deigen slik han ville gjort det, kald væske, masse jobbing i kjøkkenmaskin og laaaang hevetid. Når barna kom hjem og vi hadde spist middag var det på tide å la de være med å lage horn. De ville bare ha horn av 2/3 av deigen, resten ville de bruke pepperkakeformer å lage seg mini pizza( susanne inspirert)
Hvert sitt brett, Signes pizza

Sigrid lager minipizza
En av våre nyanskaffelser i former er Tårnet til Tobis i Kardemomme by. Det ble brukt på pizzaene.

Tobias tårnet egnet seg godt til pizza

Dagen etter lagde Frøkna niste selv




Horm med pepperoni og middagsrester. Fiskekaker stanset ut som hjerter og revet gulrot





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar