Sider

mandag 21. januar 2013

Stedet jeg ikke ville lære noe om

Som regel er det alltid gøy å lære seg nytt om andre steder, finne ut masse om de og tinger og tanger rundt de.

Jeg sier som regel, for den siste uken har jeg nemlig lært meg ett nytt ord, eller snarere navnet på ett nytt sted. Stedet jeg egentlig ikke følte for å lære noe om... In Amenas. Jeg har hatt en bratt læringskurve den siste uken. Takket være media og ekstra nyhetssendinger fikk jeg raskt høre om In Amenas.... Men nå ser jeg jo at det var ett sted jeg ikke ville høre om.
Takket være en drøss med terrorister har jeg lært masse om Algerie.
Takket være disse gale menneskene, ja jeg mener du er gal når du gjør slik mot uvitende, uskyldige mennesker, enten det er pga tro eller andre ting.
Tilbake sitter det igjen en masse mennesker i en stor sorg og uvitenhet om sine nære og kjære.
Tankene går i dag også til alle disse både i Norge og utlandet, til både gisler og terroristfamiliene.
Stedet jeg egentlig ikke vil vite noe om


Men nå vet jeg om dette stedet langt der ute i ørkenen, jeg vet at Statoil har gassanlegg der, jeg vet masse om hvordan flinke Staoil har håndtert saken og jeg vet masse om hvordan verden har sett på saken via Cnn, Bbc, Sky News og Aljazeera
De etterlatte skal vite vi er mange som sender dere varme tanker i disse dager

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar