Sider

søndag 7. november 2010

Fang ei krabbe, jag ein hjort

Det er alt gått en uke siden sirkus Bremanger, og som de synger i Bremanger Reggi, tida går så altfor fort.
Lurer på hvor uka egentlig har blitt av, den ahr bare forsvunnet og blitt borte, aner ikke om noe av den er lagret på hard disken heller....Eller kanskje noe ligger der, bare man leter godt nok....

Denne helgen har jeg prøvd meg som alene mor, må jo innrømme at det er noe jeg er glad for at jeg ikke er i det dagelige gitt.
Lørdag morgen startet ganske så kjekt med far hjemme og laget i stand frokost, siden formen min er heller dårlig for tida er det lite overskudd å finne. Jeg elter og leter, men den er nok veldig veldig godt gjemt. Jeg har ikke funent det hvertfall. Men vel.... dagen gikk jo egentlig ganske greit alt i alt. Takket være Sigrid som nå er så stor og hjelper til så godt hun kan. For barna var det nok to høgdepunkter..... kakao til lunsj og popcorn til barnetv.
Jeg må jo si jeg ble ganske overrasket da begge jentene lekte først leeeng uten å krangle en eneste gang, de ryddet opp etter seg, og da ble jeg vel sittende som ett stort sprøsmåltegn. Etterpå gikk begge ned og ryddet på sigrid sitt rom, å du hildrande du....... de ryddet, det kan jeg skrive under på, de brukte to(ja du leste rett 2) timer, støvsuge og greier og det ble sååå bra. Flinke jentene mine.
Var ganske godt da far i huset kom heim fra Eid og kunne ta litt av jobben og jeg kunne gå i dvalemodus å prøve å gjøre noe med smertene som raser i vei for tida. Og mitt store høgdepunkt var å klare å holde meg våken til Den store reisen på Statskanalen.

Idag er det søndag igjen.... jentene sitter på data nede og skriver seg ønskelister og historier. De ønsker seg begge to bærbare pcer, de aner nok ikke prisen på disse maskinene. Ellers går det i heste ting, prinsesse ting og scrappeting til de begge.
Selv mener jeg de trenger refleksvester, elektriske tannbørster, regnkle og bøker. Sengetøy og gardiner i spreke farger( spørs om de er helt enige i øsnkene da)
Vel vel, snøen ligger på bakke og jeg sier bare ojojoj, fang ein krabbe jag ein hjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar