Sider

fredag 29. mai 2009

Dag tre og kjerringgrill

Igår ettermiddag var Trude, jeg og to til sammen med Johanna. Vi stekte vafler og natron kaker eller hoppedurra.... For dere som ikke vet hva dette er særlig oss fra østlandet, det ligner litt på sveler, men er mye tykkere og det brukes mer natron i de. De stekes på takke og spises helst med sirup, til nød brunost skjønte jeg, eller noen har både brunost og sirup på samtidig.
Dette ble nytt på kvelden da det var kosekveld. Og godt var det. Vi hadde også en Haugland quiz og på mitt bord brukte vi ofte ring en venn, vi var flere som lavmælt ringte hjem til husbond og ba om svar.
Etter det satt vi på hytta oh kosa oss med grønnsaker, dip og fotballkamp, Brann mot Molde, og stemningen ble god, siden det er tre av fem på hytta som er fra Bergen.
Idag kom den store trøtten ramlende inn over meg. Klokka ringte i morges og ja jeg sovnet igjen og rakk såvidt frokost før jeg hadde time hos fysio Gry. Måtte fylle ut tretthets skejma, hvor trøtt jeg føler meg og hvordan det blir av ulike aktiviteter og hvordan det påvirker meg i det daglige....
Skal ha nytt møte med Gry til tirsdag, skal nemlig kartlegge alleaktiviteter frem til det, både trening, måltider, alenetid og det sosiale for å finne ut hva som tapper energien fra meg. Deretter sakl vi visst halvere den opplegget for så å bygge opp igjen.... Så får vi se hva fremtiden bringer.
Hadde trening i Tsk og trente styrke på apparater...å ja det var tungt, men jeg fikk gjennomført det, skulle også vært på kano intro,men da de endra klokkeslett helt plutselig fant jeg ut det litt sent så kano får jeg evt ta neste veke.
Dagens siste økt var trim i varmt basseng og det var godt, det hele toppet jeg med en tur i kjerring grillen(les solarium)
Trude er dratt hjem for helga og nå gjentstår det for dagen litt middag i kveld og bare avslapping, er snart ferdig med å strikke lue til Sigrid.
Å nå sitter jeg her, i en lenestol med den trådløse kabelen ut av vinduet, så jeg håper festet til den er solid nok... O kanskje jeg etterpå skal sette fres på artikklen min om maleren Arthur Alstad.
Ha en fin fredag dere der ute i det fri... Senere vil jeg også legge ut litt bilder...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar