Sider

onsdag 18. februar 2009

ville vesten i østen

For å få en følelse av vinter, snø og kulde måtte vestlandsfanden vende nesa si mot øst, og der fant vi i bøtter og spann både snø og kulde.
For oss som synes det er kaldt når det ligger på rundt minus fem... ja da kan jeg love deg det var kaldt på østlandet med temperaturer på mellom minus 10 og minus 20. Det var vel så kaldt at snørra fryser fast i nesa som tommy i Tommy og tigeren ville si det....
Men det hindret ikke oss, nei. Turen fikk en artig start med punktering i Sogndal og dermed en liten pitstop med bilen på jekk og unga i bilen.... Vi rakk da å feire Gerd sin bursdag uansett.
Og kulda hindret oss ikke i Drammen heller, Sigrid boblet over av det meste, hun gikk på isen som av en eller anna grunn låg på Drammensfjorden, hun lagde snøhule, gikk på ski som hun fikk fra Gommo og Besten, hun var på Tjøme og lekte masse ute med onkel P som vi sier for letthets skyld her i heimen.
Vi fikk besøkt tante Nelly og hilst på hundene og av en eller anna grunn kaller Signe henne bare for tante tunell.... Og hver gang vi kom inn i en tunell etterdet, ropte hun at hun ville besøke tante tunell....(og det blir noen ganger med 29stykker på vei hjem)
Vi hadde en knall dag på drammensbadet hvor jentene riktig kosa seg og hoppa og herjet og vannskrekk har ikke mine to troll hvertfall.
Mens vi var nede feiret vi samtidig Manuela, Signe og min bursdag. Med 34 stykker på låven hadde vi en flott dag og vi fikk masse flotte gaver. Så takk til alle for det. Jeg gleder meg til å bruke masse av det(masse scrappeting)
Den aller beste gaven var en opplevelsesdag i Sandsvær, ikke med gutta fra Calcutta eller gjengen fra Vrengen, men fra Ulf, Øystein og Knut Erling. Tusen takk jeg sitter igjen med så masse gode opplevelser fra dagen hos Ulf. Og det gjør også barna mine.
Hva bestod denne opplevelsen i? Jo vi fikk med oss Manuela og Tom og dro til Ulf på søndag morgen, Det var berre minus 7 og snøvær. Vi skulle få kjøre hundeslede, snøscooter og grille pølser i peisen....

Sigrid og onkel på scooter





1 kommentar:

  1. WOW - for en flott tur dere har hatt!!! Satt her og smålo for meg selv... hehe... tante tunell ja... og for en flott gave. Og "hundesledekjøringen" er sikkert kjempe gøy!!!

    SvarSlett