Sider

tirsdag 27. januar 2009

Utenfor allfarvei

Da jeg leste på svelgen.no igår skjønte jeg at jeg ikke bor i en by lenger. Denne oppfordringa kunne vi nå lese

Politiet oppmodar folk i Svelgen om å låse bilar og hus 26.01.2009

Politibetjent Johnny Jansen på Lensmannskontoret oppmodar folk i Svelgen om å låse bilane sine. - Vi har fått fleire meldingar om at folk har teke seg inn i ulåste bilar for å stjele pengar. Det har vore alt frå småpengar til fleire hundre kroner. Forholda er ikkje melde, og vil truleg heller ikkje bli det, men det har likevel slikt omfang at vi ser det som rett å komme med denne oppmodinga, seier Jansen til svelgen.no.

- Folk flest er vande med at det er stille og fredeleg og mange forlet både hus og bil ulåst i Svelgen. Vi har hatt nokre tilfeller der også tomme og ulåste hus har blitt oppsøkt av uvedkommande den seinare tid, og ber difor folk passe på, seier Jansen.



Ja det skulle vært i Drammen hvor man gikk ut og måtte be folk låse biler og hus når man forlater de...

1 kommentar:

  1. Sånt er ikke trivelig.. Men fint at de går ut med en sånn advarsel sånn at alle blir mer oppmerksomme på det her. Og desverre må man nok låse dører osv. Det finnes desverre uærlige mennesker iblant oss selv om vi gjerne skulle ønske at alle var ærlige sjeler.....

    Jeg er veldig sløv med å låse selv. føler at vi har det veldig trygt her hvor vi bor, men forrige dagen ble en snørfreser stjålet på lyse dagen i nabolaget her. Og da ble jeg nødt til å innse at - det skjer - selv her - på mitt trygge gode hjemsted.....

    Kanskje man må bli flinkere til å anmelde slike tilfeller også!! Selv om det er små beløp, så er det jo et overtramp!!

    SvarSlett