Sider

lørdag 3. januar 2009

Knall og fall

I dag var det blitt litt mildere, men ikke verre enn at mye av snøen fortsatt ligger der den skal, som det den skal.
Vi fikk handlet litt mat, utrolig, men ja det rengtes litt ekstra i huset gitt...
Jentene fikk litt penger av min tante Nelly til jul og de ble brukt på to oransje akebrett hos Dyrstad idag. Og det ble ganske fornøyelig syn....
Sigrid hadde dårlig tid og måtte prøve med engang og hun fikk ett lynkurs i bremsing, og jada dette skjønte hun, sa hun og satte utfor, bokstavelig talt.
Espen var i garasjen og jeg stod i vinduet og så på og plutselig slo jenta ut med arma( som om hun skulle fly) og forsvant ned bak stampen og mor må si hun er glad vi har gjerde..... for der går det rett ned...
Men je var ganske raskt ute og hørte først ikke jenta men så vræøte hun i og da jeg kom frem var hun på vei opp og blodet rant. Jeg så jo ikke så nøye men det kom fra området rundt øyet og det første tanken som slo meg var øyet hennes.... Men da hun kom hlet bort til meg så jeg at det bare var skrammer og tett innpå øyet. Men vi fikk renset det og lagt på is, men hun er blitt ganske hoven og i ferd med å bli god og blå.





Stubben hun traff

Etterpå fikk hun mer opplæring i å bremse og far lagde akebane med skrensekant for henne. Og hva gjør hun ... jo sier å er det sånn jeg bremser, setter igang og flakser med arma da hun får beskjed om å bremse. For å si det slik, hun prøvde to ganger til før hun heller ville hsuke. Det er visstnok meldt bra vær i morgen, så da skal vi gå en tur med brett og prøve de godt ut og sikkert....



Sigrid har også fått ei hylle til på rommet til leker, og vi fikk ryddet godt opp hos henne, kastet noe, lagt noe på loftet og gitt noe til Signe.
Signe på sin side fikk eikekassa som bestefar har laget, så det ble litt ryddigere hos henne også.
Nå sitter Sigrid å spiser selvlaget pizza og ser på tv.

2 kommentarer:

  1. Godt Nyttår!
    Ser ikke ut som ting har stått stille i den siste tiden hos dere.
    Akebrett kan være farlig ja...hehe.
    Ikke greit når en ikke lbir fortalt hvordan det fungerer....

    SvarSlett