Sider

torsdag 18. oktober 2012

Litt håndarbeide.

I tillegg til å redigere bilder blir det også tid til litt hekling.

Jeg har heklet ett par pulsvanter med viftemønster til meg selv. De er heklet i sisu garn merino ull og er gode å varme. Jeg har heklet de med nål 4.
Inspirasjon til disse fant jeg HER

Til to pulsvanter gikk det med rett under 1 nøste. Kan også hekles med restegarn men da med striper.


Trekk til lykt, lyslykt. Jeg har brukt nål nr 3 og garnet Catania fra Schchenmayr. Oppskriften fant jeg i ei heklebok jeg har liggende.
Garnforbruk er ca 1/2 nøste til dette glasset, som er ett glass sylteagurk





Og til slutt en hals med viftemønster, i sportsragg fra Viking, heklet på nål 5. Oppskirften til denne  fant jeg hos Drops Design

Garnforbruk er ca 5 nøser


Alt garnet til dette er kjøpt hos Bunadsloftet i Svelgen

3 kommentarer:

  1. Sååå flink du e:) Likte vældig godt de pulsvarmene:)D e no æ sku ønske æ kunne strikke og at fingran ville samarbeide me mæ:)

    Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  2. Fine heklasaker du har laga! Det er morsomt å hekle, og det er mye fint å lage. Ser så mange fine lyslykter rundt omkring, denne var også flott!

    Riktig god helg! Takk for hyggelige kommentarer!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Skjønne heklede produkter du har laga! Mye "høstkos" her :)

    Klem nordfra

    SvarSlett