Sider

onsdag 3. oktober 2012

Jakthundene

Hun hadde lagt seg godt til rette under dyna, slått på nattbordlampa og klar for å nyte noen få sider med lesing før hun skulle sove.
Det tok bare ett par sider, idet hun tenkte hun skulle slå av lyset kom forfatteren  hastende inn.
Han rev av henne dyna og drev henne videre. Ikke at det var så vanskelig..... Hver siden inneholdt noe hun ville vite mer om. Forfatteren trengte ikke drive henne fremover, han gikk ved siden av henne, geleidet henne lett og varsomt videre. Han kom under huden på henne, eller var det hun som kom under huden på forfatteren.
Hun vil så gjerne vite hvordan det går med denne krimhelten. Krimhelten som ikke er forfyllet, asosial drittsekk. Men derimot en mann i samboerskap. Gode sosiale antenner, en grei og populær kar. Hun vil sammen med forfatteren vite mer om denne mannen. Hva skjer....
Hun er godt kjent med forfatteren fra før, de har hatt flere avtaler før, både på dagtid og kveldstid. Han makter å trollbinde henne gang på gang..... Fra første side..... Men denne gangen er reisen anderledes. Helten er litt på siden og mot slutten av boken er hun litt skuffet. Ikke at boken ikke var bra for det var den. Men forfatteren lot helten stå litt på siden denne gangen, å han lykkes ikke helt med alt..... Litt skuffet, men fornøyd lukker hun boka, sender forfatteren avgårde med klar beskjed..... Kom snart igjen, hva skjer videre nå? La meg få vite mer....

Bildet er hentet fra haugenbok.no

Jeg elsker å lese særlig krim,å de flinke damene på biblioteket i Svelgen er flinke til finne gode bøker til meg. Hun ene setter meg gjerne opp på ventelister uten å spørre meg, men Berit vdet hva jeg liker. Her om dagen kom Espen hjem med bok. Nylig ankommet Svelgen, plasten var knapt blitt kald før Berit sendte med den siste boka til Jørn Lier Horst. Jakthundene.
Som vanlig var boka flott og engasjerende, men ikke den beste han har skrevet synes jeg. Litt uti boken slår denne anderledes tanken meg. Krimhelten Wisting er litt på siden og datteren spiller en større rolle enn før. Neste gang vil jeg se Wisting i hovedrollen. Men boka var like vanskelig å legge fra seg som vanlig. Denne er nettopp kommet så det er nok litt ventetid, men ventinga har begynt, to dager etter boka kom hjem er den klar til levering.
Bildet er hentet fra Facebook siden til biblioteket

Tusen takk til Randi og Berit som drifter biblioteket vårt så bra og tusen takk for alt dere gjør for oss lesehungrige i Svelgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar