Sider

torsdag 21. august 2014

Redigering av bilder og gode ferieminner

Siden vi er hjemme fra ferie, bildene er inne på dataen bruker jeg litt tid på å redigere bilder fra ferien, noen blir gjort masse med, andre blir ikke gjort like mye med.

Er er noen av de jeg jobbet med igår

Første stopp var på Ferga mellom Fodnes og Manheller. Linjene i rekkverket er flotte
Dagen etter bryllupet til Åshild og Audun gikk vi en runde på Spiralen.Der ble dette bildet tatt av en av husene som tilhører Drammens museum.

Vi ankom Hirtshals sent på kvelden, det hadde skyet over og blåste endel da vi kom. Vi innstallerte oss på Hirtshals camping, en helt grei plass å være fra den ene dagen til den andre. Skyene og fyrlykta var imponerende syn.

Før leggetid sjekket vi ut området, det var vanskelig å komme seg ned til vannet, men spøk og moro fikk vi til uansett.

I Randers Regnskov vokser det store eksotiske planter, fargespillet, lyder og alt fører oss til ulike verdensdeler



Ene dagen hos Vera og Hans Peder kjørte vi en liten tur. Vi kjøpte oss is og stoppet ved denne rapsåkeren. Fargene her var så postkort at jeg bare måtte ta bilde av de. Hvor vi var? Aner ikke, vi bare tok av i noen kryss og vet fortsatt ikke hvor vi var, men vi kom tilbake til vertskapet like hele.

Obligatorisk på Trollehøj er å kjøre ned til stranda. Den ene veien er lang og rett og går i bølgedaler bortover. Artig å leke seg med linjene i dette landskapet.

Jeg elsker lavendel, lukten, fargen livet som er i hver lavendelbusk. Min drøm er å besøke øya Hvar under lavendelblomstring, eller en lavendelåker i Frankrike, imens kan jeg nyte minnene av denne fantastiske lavendelhekke, som ligger omtrent midt mellom Vera/Hans Peder og Karen/Holger.


1 kommentar:

  1. Godt jobba! Interessant å se bildene dine og lese teksten!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett