Sider

mandag 6. desember 2010

Tur til Botnane

Bremanger kommune har ikke størst folketall, men er ganske stor arealmessig, den ene bygda vår, Botnane, ligger helt i ytterkant og grenser til bygda Årebrot i Flora kommune.
Hvor mange sjeler som bor i Botnane har jeg ikke klart å finne ut(vel jeg kunne vel spurt både her og der og sikkert fått svar)
Botnane har ett helt unikt flott landskap med flere rullesteinstrender, lite trær og forblåst midt i havgapet. Men synet en får når en kikker seg rundt, nakne fjell, storhavet, kinnaklova, båtliv og når sola gå stor og rund ned i sjøen, jepp det er ett sted jeg kan like.
Det er mange flotte små bygder her i kommunen vår og jeg er "forelsket" i flere av dissse stedene, og Botnane er ett av disse stedene, skulle jeg hatt hytte, ville dette vært ett flott sted.
Men vel, igår søndag var vi invitert ut på søndagskafe på grendehuset, den gamle skulen, der skulle det være bokslepp, så vi tok kjøreturen ut med snødekte veier, tildels flott vær og lekkert landskap.
Vi hadde noen flotte timer, og om selve stedet kan dere lese mer her.
Etter kaffe og nydelige kaker, forsvant Sigrid hjem med lokalbefolkningen, og ta det med ro, vi visste det, og vi kjente de hun dro med. Hun ble med hjem til Elisabeth, læreren sin. Sigrid spurte om å få smake på ordentlig kumelk. Elisabeth og Rune driver med kyr og melkeproduksjon. Aller helst ville hun nok smakt på varm melk rett fra kua, men da må vi "fri" på nytt og kanskje få være med litt på fjøsstellet, da vil det kanskje by seg en anledning.

Tåke over midtgulen


sørgulen


Utsikt mot bremangerlandet



Turen ut bød på masse flotte bildemotiv, og er det rart jeg liker denne bygda?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar