Sider

fredag 29. oktober 2010

Hello Kitty

Det nærmer seg bursadg for Sigrid mora vår, og hun har ønske om en kake som ikke var kjedelig..... Jeg fant ett tips på Casakreativ om Hello Kitty kake og det måtte prøves ut. Jeg mnå jo prøve før jeg lover det bort, men nå vet jeg hva jeg kan gjøre og hvordan ting bør gjøres....
Jeg laget sukkerbrød og ganske raskt lagde jeg vaniljekrem jeg hadde som fyll. Ser nå at det må strykes ett tynt lag med fyll på toppen og langs sidene.
Deretter lagde jeg Marshmallowfondant(MMF) kjevlet ut og la over , pyntet med lakris snører, sjokobiter dette ble festet med pyntegele siden jeg ikke hadde annet, til bursdagen skal det lages sløyfe av mmf og farges rosa.Nesa skal bli større men det er bare små justeringer...




Oppskirft på MMF
200 gram marshmallow
2ss vann
2ss matfett
ca 500 gram melis

Ha vann og marshmallow i micro i ca 1,5-2 min følg med, det er ferdig når det blåser seg opp
Ha i matfett og rør godt
Rør i melis litt av gangen, massen skal bli så tørr at det kan kjevles ut(minner veldig om marsipan, bare mye lettere å jobbe med. Du kan med fordel bruke kjøkkenmaskin.
Den ferdige mmf haes over på bord eller bakeplate og klar til å kjevles ut
Lykke til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar