Sider

mandag 19. april 2010

Øl og rekesalat

Signe er igjen i barnehagen idag, noe som ikke gikk smertefritt etter en uke hjemme med full merksemd frå oss trre andre. Men men, det blir kort veke for henne da vi på onsdag skal besøke først mormor og deretter skal jentene ha jentehelg med farmor.

Igår var hun mest alene med oss siden Sigrid var veldig travel, først var det dansekurs og deretter vennegruppe hjemme hos Miriam, men heldigvis hadde hun litt tid å spille data med lillesøster.
Under middagen prøvde Signe å finne mange unnskyldninger for ikke å ete, men den beste var nok at hun hadde fått en gaffel som ikke virket.
Så om noen skulle være hos oss for å spise, vi har visstnok gafler som ikke virker. Så er dere advart.
Dessuten snapper hun opp det meste, for eksempel at vi har sunget: pølse, gi meg pølse og rekesalat....
Når far da i tilleg har funnet klipp med ølreklame på you tube med 17 år gamle Wenche Foss som synger om manna fra egyptens land og stort fokus på denne drikken brygget på homle, og vi sang på Jokke og valentinerene om i kjøleskapet hjemme er det øl, øl,øl,øl.....osb....
Da klarte hun å lage sin egen versjon. "Gi meg øl å rekesalat...."
Med ei aktiv jente på 3 og enda mer aktiv på 6 og meget taleføre, kan man få det meste i retur, og latteren sitter til tider ganske løst hos oss.

Idag har jeg farget litt trykk, og laget en LO, så får jeg se om det kommer ut her etterpå, det kan nok hende men først skal jeg nyte den siste halve timen med fred og ro før oskereia kjem heim og Signemora skal hentes i barnehagen.

1 kommentar: