Sider

torsdag 19. november 2009

Krabbende bursdag i blåfjell(sammensurium)

Her har det skjedd både det ene og det andre i den siste tida. For to veker sida var mamma og Egil her, da hadde Morten vært oppe med en masse krabber. Jeg som bare har sett små strandkrabber levende tidligere, så det var gøy.

For ikke å snakke om da disse vesnene skulle end i kjelen. Da var jeg ett øyeblikk sikker på at jeg skulle dø. Men så skjedde ikke i det hele tatt. Jeg fikk da lagt de opp i kjelen med mye om og men en tid gitt. Både Sigrid og jeg hylte da jeg glapp den ene krabba og den ramlet ned på kjøkkengulvet.

Den søndagen så Espen og jeg ett fyrverkeri av en konsert. 100 years med Broadway, fremført av Bremanger kammerkor og Svelgen Songlag, så masse flotte og flinke folk, jeg er stolt av å tilhøre ett slikt samfunn som dette.
Forrige uke hadde vi endelig en 6 åring i huset, og det ble behørig feiret. Selve bursdagen var vi på kino, lille Svelgen hadde fått norgespremiere på Julenatt i Blåfjell så vi hadde med Amalie på kino, lørdag var det stor feiring av Svelgen Skule sitt 50 års jubileum og alle elevene hadde obligatorisk skule denne dagen. Det ble en lang dag som startet 12.15 og de var ikke ferdig før 20.45.....
Også, søndagen kom den dagen Sigird hadde ventet mest på, barnebursdag med alle jentene i klassen, du hildrande du. Må si jeg er glad jeg ikke jobber med de hver dag hele uka gjennom, Anita og Elisabeth, dere gjør en storartet jobb og har min fulle sympati.....

Å nå er vi jo nesten fremme til i dag.... Har vært uten nett nesten ei uke så igår fikk vi endelig svar fra tele2, de hadde kontakt, alle regnigner var betalt vi burde prøve å trekke ut all strøm til data og modem og evt router, la den være av i minst 5 min.... Å vips verre var det ikke. Følte meg bra teit da, men nå har jeg lært, trekk ut kontakta aller først...

sigrid 6 år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar