Sider

tirsdag 7. juli 2009

Hva vil det si å være støvgammel?

Her en dag satt Sigrid og pratet med Amalie, bestisen sin, de kikket litt på bilder og Sigrid viste bilde av min farmor og fortalte at dette var hennes oldemor, men hun var død. Men hun fortalte også at hun hadde ei oldemor til da, men hun var gammel, innmari gammel altså. Hun kunne fortelle Amalie at hun var så gammel at hun var støvgammel...
Ikke at jeg vet hvor gammel man må være for å kvalifisere seg som støvgammel, men oldemor/farmor Helene er hvertfall så gammel, så håper jeg bare at det er en stund til jeg når den terskelen.
Sigird har blitt stor og er snart skolejente, nå vil hun gjerne ordne maten sin selv også,og søndag morgen skulle hun lage ristet brød til seg og Signe(dette var før vi klarte å få våre legemer ut av senga) Plutselig hørte jeg oioioi.... den skal jeg si ble ristet, ja den kan Signe får. En liten ide slo ned i hodet på meg og sa at hun måtte huske å ta på pålegg i etterkant.
Hvorpå Sigrid svarer.... Jeg vet det da....nå.....
Med andre ord, hun hadde smurt ei skive med nugatti og kjørt den i risteren...... Ja, vi fikk oss en god latter. Og som alle vet så forlenger en god latter livet, så jeg bør vel takke mine barn for at jeg får ett langt liv vil jeg tro.

Vel vel, jeg leter litt etter scrappelysten min, men den kan godt la vente litt på seg, siden jeg ikke har scrappesaker for hånden heller.
Så til verden: Ha en flottane dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar