Sider

lørdag 18. januar 2014

Sokker som blir borte, blir de spist?


Jeg tror på ganske mye, alt mellom himmel og jord faktisk.
Jeg tror at det finnes troll, ett som lever av votter og sokker. Problemet er at trollet bare bryr seg om å ta en av hver, den spiser sjelden par.

Troll på let etter votter?


Jeg heklet opp noen nye par votter til jentene, i tillegg fikk de nye strikka sokker til jul. Klok av skade merket jeg alle sammen.
Hver enkelt av dette nye fikk hver sin lille lapp med Frøysland og telefon nummeret på. Det tok ikke lang tid før første problem dukket opp, strykelappene sitter dårlig på ullklær, enda dårligere sitter klistrelapper.
Før barna hadde gått fant jeg flere lapper med Frøysland rundt omkring i huset. Den ene skifer flisa på badegulvet for eksempel, er liksom stor sannsynlighet for at den blir borte, det samme med gulvet i gangen. Den dagen jeg ikke finner gulvet tror jeg ikke jeg vil bli oppringt å få høre at noen har funnet det. Den dagen tror jeg faktisk jeg ikke vil oppleve.


Vel..... Jeg samlet sammen lapper å fikk de i søpla, fikk sendt jenter med votter og sokker med nye merkelapper..... igjen..... avgårde til bussen.
Satte meg ned med kaffe og tenkte at nå trenger vi ikke flere votter, nå kan jeg hekle mer på sjalet mitt.
Det burde jeg jo aldri tenkt...... i gangen lå det å lyste en fin hvit klistrelapp med mitt etternavn og mitt telefon nummer. Det ante meg at en eller annen vott eller sokk manglet en merkelapp.

Førstemann kom hjem fra skolen glad og fornøyd, hun hadde meg seg alt av votter og sokker hun hadde funnet på skolen, ja på plassen sin vel å merke. Med nærmere opptelling fant vi fort ut at her måtte det før omtalte trollet ha vært på ferde, det manglet en raggsokk og en vott.....
Jaja, sjalet ble lagt bort og ett nytt par med votter ble påbegynt. Kanskje jeg skal lage tre votter er tanken nå.
Men heldigvis, trollet spiser ikke sokker eller votter som fortsatt har merkelapp. Neste dag lå begge deler på plassen til frøkna. Med merkelapp i. Det var de hjemme som manglet lapp. Nå er de på nytt merket og klar for skole på mandag.

Ett par votter som bor på skolen, hvordan skal de da merkes tro.....

Den eldste derimot, hun tror at oppbevaring for votter er på plassen på skolen, så heldigvis er det ikke snø her. Dermed slipper vi å dra på skitur. Uten votter måtte hun kanskje hatt på seg sokker på henda, en av hver selvfølgelig, da vi stort sett mangler par her hjemme....

Nå skal jeg ut å lete etter sy merker til klærne, hvertfall de i ull. Gode tips om forhandlere mottas med takk.

Sliter dere med troll som spiser opp votter og sokker, å hvordan angriper dere trollet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar