Sider

onsdag 15. januar 2014

Dråpe bilder en regnværs dag

De siste dagene har det vært kaldt vær, også her på Vestlandet. Men før kulda kom til kysten var det lett yr og nesten 10 grader ute.
Jeg synes det er fascinerende å se på vanndråper som henger. De henger der på snorer, på blader, kvister, leker, ja overalt. Hver vanndråpe er helt unik.
Når jeg i tillegg er glad i svartt hvitt bilder med en liten detalj i farger, ja det er jeg glad i bilderedigeringsprogrammet mitt.
Jeg bruker stort sett to stykker og kombinerer disse. Det ene er Adobe photoshop, som man kjøper. Det andre er ett gratis program, Picasa. Med disse to sammen føler jeg at jeg har det jeg trenger.

Den siste dagen før kulda kom var jeg ute i hagen med kameraet mitt, ett Nikon D 3100. Jeg brukte kitlinsa og ett makrofilter.

Dråpene henger så flott på snora.....

To bilder som er like, men ikke er det.De er redigert litt ulikt


Klesklypene hang nesten rett, men de hang på ei snor. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar