Sider

søndag 26. oktober 2008

Orkanen Ulrik

Stormen Ulrik har siden lørdag kveld herjet i vårt område. Det har vært rimelig heftig for å si det slik. På ett døgn kom det mellom hvertfall 80mm nedbør, antagelig mer siden regnmåleren rant over da jeg tømte den.
I Florø var vindstyrken på 40 m/s og her var det storm i kasta.
Lørdag kveld ula det rundt veggene og vi fyra en stund i peisen, men etter hvert slo det ned i pipa ikke bare engang men mange ganger, og dermed ble hele stua røyklagt. Mamma som prøvde å stå ute å få seg litt "frisk luft" holdt jo på å blåse på sjøen opptil flere ganger...
Da vi våknet i morges lå huset til Nuffen ikke der det skulle , men det var stoppet i ett tre lengre bort.


Huset til Nuffen bruker ikke stå slik....

Da mamma og Egil hadde dratt kjørte vi en tur og tok noen bilder etter mye vind og regn...


Veden blåste ut for oss...


Regn og snø på toppene


Forlorne Epler i Ålfoten


Fossene gikk som bare det, og Svelgen var ikkje noko unnatak


I morgen legger jeg ut litt bilder fra tradisjon på gresskar som Sigrid og mormor driver med.

2 kommentarer:

  1. kjenner jeg er glad jeg kke bor der akkurat nå. var visst bare piss det som var her da ser jeg... Men håper iallefall at dagene kunne brukes til noe hobbyrelatert:)

    SvarSlett
  2. Litt av et vær dere har hatt. Godt å være inne da.Følger med glede med på bloggen, artig å høre hvordan dagene deres er.

    SvarSlett