Sider

onsdag 5. juni 2013

Prisen å betale

Du ser å frisk og så bra ut..... ja selvfølgelig det er derfor du kan si det, fordi jeg har engod dag og orker å være ute sammen med andre mennesker, men prisen å betale er høyere for meg enn for deg som spør.

Jeg viser meg jo knapt ute når det er dårlige dager. Det orker jeg ikke. prisen for det jeg gjør kommer alltid og er ikke det jeg liker best. Jeg vet den kommer og den kommer som en prosjektil å setter meg helt ut av spill.
Samtidig prøver jeg så godt jeg kan å være med, være mamma å gjøre det som betyr noe for barna mine. Jeg er med som igår på sommerfesten i barnehagen. Jeg prater å ler og er omgjengelig. Alle ser smilet men ikke alle ser at smilet bare er ei maske jeg tar på den siste halvtimen. Ingen ser smertene som freser gjennom hele meg, ingen merker hodepinene pga masse lyder,lyder som i for seg er ganske koselige, latter, barn som leker, men som kan bli i meste laget.
Ingen ser det når vi kommer hjem hvor jeg bare sitter lenge i bilen for jeg orker ikke å reise meg opp å gå ut, ei heller gå trappa inn. Ingen ser at når jeg endelig kommer hjem går jeg rett til sengs å sovner, klokka er såvidt 18.30 ingen ser jeg våkner mange ganger hver gang jeg snur meg fordi det er smerter i kroppen.
Ingen ser utmattelsen som er der neste morgen, bare alle er ute av huset tar jeg av smilet å er bare meg. Meg å endag tilsengs. Sover litt og er våken litt, men orker ikke åpne øynene, orker ikke lese, orker ikke radio, orker ikke stå opp å spise.
Slik betaler jeg for hver ting jeg gjør ute med andre mennesker. Slik er hverdagene mine. De gode dagene er jeg flink med, det er da jeg er ute og er meg selv.

På Facebook fant jeg ett fint bilde jeg vil dele med dere



1 kommentar:

  1. Sterkt å lese det du skriver!
    Kjenner meg veldig igjen i mye av det, men jeg har flere av de "gode dagene" enn av de dagene en helst bare vil gjemme seg for verden.
    Ønsker deg alt godt, og håper du får noen fine dager i sommer!!!
    Hilsen en med slitenhetssyndrom...
    --klem--

    SvarSlett