Sider

mandag 24. november 2014

Heklet englemaskesjal, med link til oppskrift

Det er sjelden jeg lar heklekroken hvile for lenge, er kjekt å ha noe å holde på med.
Før helgen ble jeg ferdig med ett sjal i kjærlighetsknuter, englemasker, salmonsknot.
Kjært barn har mange navn, selv kaller jeg disse sjalene for englemaskesjal.



I september da vi var på Lom fikk jeg kjøpt drops alpakka silk, helt nydelig garn å jobbe med, ett nøste holder til ett sjal.
Sjalet ble heklet ferdig nå, nå er det slik at jeg gjerne vil ha en kant rundt sjalene mine, for å få en avslutning, men med ett nøste blir det ikke nok til en god kant, men lykken står den kjekke bi,



Vi var på vår årlige tur på Lom denne helgen, å der lå det mer av samme farge. Til alt hell er det tilbud på drops alpakka garn ut året, nå blir det nok kan.
Eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke kjøpte flere nøster i andre farger, men men..... En julegave til i ferdig.
Har du også lyst å prøve å lage ett slikt sjal? Det er en super oppskrift i DENNE bloggen


Sammen med ei sjal nål blir det en fin gave. Denne nåla er ikke en gave, den fikk jeg i gave selv da ei venninne var i Nederland i sommer



3 kommentarer:

  1. Lekkert sjal! Takk for link til lettfattelig oppskrift! Så kjekt med mange bilder til for den som ikke er super-hekler. Du er jo en racer med heklekroken. Fin hals i forrige innlegg også!

    God tirsdag fra Ingunn

    SvarSlett