Sider

lørdag 5. januar 2013

Vognteppe

Nå kommer innlegget jeg har hatt i tankene siden i sommer. Men av særlig en grunn ikke har kunnet legge ut før.
I våres fortalte Nancy og Johannes at de skulle ha en liten baby, jeg hadde lenge hatt lyst å hekle ett vognteppe jeg hadde sett i den ene boka jeg har med  og jeg satte igang..
Nå hadde jeg en grunn til å lage det :)
Som sagt så gjort, ett av farmors gamle hekle nøster, solberg 12/3 kom frem fra garnbunken. Dette var ett greit sommerferieprosjekt tenkte jeg.
På vei til Drammen heklet jeg nesten hele tida. Da vi var kommet til 3050(eller for de som klarer si ordet, Mjøndalen) fikk jeg sms fra Nancy, hun lurte på om jeg ville hekle ett baby teppe til den lille. Oki, så klarte jeg ikke holde det inne. Oki jeg lager ett allerede, men du får ikke velge farger.
Teppet ble ferdig før sommeren var over og har bare ligget her å ventet og ventet og ventet på den lille nye mirakelet skulle komme. Nyttårsaften kunne lille Eva bli hilst velkommen av raketter og stas rett før midnatt. Velkommen til verden lille vakre jenta.

Idag kunne vi besøke de for første gang, å jeg eller vi fikk gitt bort teppet. Så nå kan jeg vise det frem.....

teppet over vogna

Nærbilde av teppet.
Velkommen til verden lille mirakel.

4 kommentarer:

  1. Nydelig babyteppe! Det blir nok fint til den vesle tulla.

    God søndag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig vognteppe til lita prinsesse :) :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett