Sider

torsdag 24. januar 2013

Ridderhjelm

For noen dager siden fikk jeg spørsmål fra noen venner her i bygda om jeg kunne klare å hekle en ridderhjelm, med link til bildet.
Tøff i trynet sa jeg ja det får jeg til..... Men ok, jeg måtte jukse litt, jeg kjøpte oppskriften jeg gjorde det.... Særlig siden det var en bestilling fra andre og måling av hjelmen ikke kunne gjøres i tide og utide. Oppskriften fant jeg hos Cute & Crafty på Etsy.( en liten hviskende takk til Susanne Kaluza , som gjorde meg oppmerksom på Etsy)
Oppskriften kom tikkende inn på eposten min kort tid etter. Jeg lette lenge på nettbutikker etter tilsvarende likt garn.... men neida. De som hadde inne i rette farger i bomull hadde RÅDYR frakt. Ikke artig å kjøpe 3 nøster å betale 150,- i frakt.
Heldigvis har jeg opparbeidet meg litt lager av garn sånn etterhvert og der innerst lå det garn til en av mine UFO(UFerdigObjekt) siden dette garnet er noe jeg får tak i andre steder og det ikker er så falig med innfargingsnummer, tenkte jeg: Dette kan brukes.

Dermed ble det heklet ridderhjelm i grått superwash garn fra Sparkjøp og heklenål nr 4. Hjelmen er prøvd å sitter som støpt på mottagers hode,da håper jeg de blir fornøyd med det ferdige produktet.

Visieret kan taes ned og er sydd på med knapper fra Stoff og Stil


1 kommentar: