Sider

tirsdag 22. januar 2013

Hvite votter

Hvite votter er ikke alltid så veldig praktisk,  men du verden så lekkert og delikat det egentlig er. Disse hvite vottene har jeg heklet etter oppskrift Drops 126-22, hos Drops Design.
Jeg har ikke brukt garnet Alaska som de har laget oppskriften på, jeg brukte drops Nepal(ett av mine favorittgarn). Jeg brukte nål 4.
Knappene ble kjøpt på Fjoset i Lom, en skikkelig godtebutikk for de fleste. Da vottene var ferdig la jeg de på 40 grader i 15 min, slik at de ble lett tovet. Da ble de litt tykkere, men strukturen kommer godt frem alikevel. Vottene passer nå en normal damehånd.
De er ikke laget til noen spesiell, men havner i gaveboksen her i huset.




1 kommentar:

  1. Ååååå, de var jo bare smellvakre!
    Setter på *vil-lage-lista* med en gang! :D

    Klem, Torunn/ ITH. =)

    SvarSlett