Sider

tirsdag 18. mars 2014

Heklet pannebånd i stjernemønster

Vi har egentlig ikke hatt vinter her og i forrige uke var det ganske mildt.
Det var når det var 10 varmegrader vi skjønte det ble veldig varmt med store og tykke ull luer på barna.
Da de kom hjem, svette med hår som klistret seg til hodet, å minstemor ikke sier hei, men jeg koker ihjel.
Det var da jeg skjønte jeg måtte dukke ned i bomullsgarn posen.
Inspirert av venninna mi Nancy som lagde pannebånd til sine jenter og bloggen Design by Dalkær hvor jeg fant stjernemønster.
På sidene til drops var det en fin instruksjonsvideo.
Det var best å begynne før jentungen la seg, siden jeg ikke hadde oppskrift ble det litt målinger og det viste seg at pannebåndet ble litt for stort, men det gjorde da ikke noe, knapper ble påsydd. Perlebling knapper kjøpt på ebay for slikk og ingenting( jeg elsker ebay)

Nå er pannebåndet i bruk hver dag på minstemor, å eldste ville også ha pannebånd, det ble stripet fra restegarnshaugen. Dette ble litt for lite, men med fastmasker rundt ble det vips passe.

Pannebånd heklet i drops Paris med nål 5. Stjernemønster og påsydde knapper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar