Sider

onsdag 13. februar 2013

Lue av restegarn

Jeg hadde ganske masse restegarn liggende. Det meste var garn av alpakka, enten fra Viking eller fra drops, da Lima og Nepal. Siden det var omtrent samme tykkelse og kvalitet ble disse restene forvandlet til ei restelue til minstemor i huset. Det var masse lilla rester.



Jeg brukte nål 5 og diverse restegarn.
Selve lua lagde jeg en magisk ring og tok utgangspunkt i luer jeg har laget før. Jeg begynte med 10fm i ringen, deretter gikk jeg over til staver og økte til jeg hadde 60st. Omgangene ble så mange at de passet jentas hode. Det hele avsluttet jeg med krepsemasker.
Jeg heklet en spiral jeg festet til lua. Spiralen er heklet slik: Lm i dobbel av ønsket lengde, deretter 4 fm i hver lm ut omg da blir det en spiral av seg selv.
hjertet i bunnen fant jeg HER. Bloggen hennes er absolutt verdt ett besøk. Her finner jeg masse inspirasjon.


Ønsker du deg ei lue? Ta kontakt så blir vi enig om farge og pris

1 kommentar: