Sider

torsdag 3. februar 2011

Dramatisk start på dagen

Nå har jeg begynt på min 4 lavkarbo uke og er i ferd med å etablere ett greit kosthold, tror jeg. Til uka igjen skal jeg på Hexebergklinikken, så da får jeg vite om jeg gjør det rett. Det jeg håper er jo at dette kostholdet kan gi meg litt mer energi og ikke minst, mindre smerter. Slik ting er nå blir jeg snart gal tror jeg....
Som igår kveld, da var jeg på foredrag om Tsjekkisk kunst.... to timer med en pause i idten og hva skjer da? Joda, jeg sover nesten ikke om natta pga vondt.... Å idag blir det medisiner og senga mesteparten av dagen. Ryggen er i full generalstreik og resten av kroppen er heller ikke så samarbeidsvillig.

Mandag hadde vi en dramatisk start på dagen. Jeg hang opp klær og kikket samtidig ut kjøkkenvinduet. Det var egentlig ganske lyst og ett lite sekund tenkte jeg at her brener de bål, men før jeg fikk tenkt tanken ut gikk det jo opp for meg at naboens hus var i fullt fyr.


Derfor var det selvfølgelig ganske lyst..... Brannvesenet var alt på stedet og gjorde det de kunne, først og fremst for å holde det i sjakk. Huset var helt overtent, og ikke noe å gjøre med. Det regnet og blåste og over mot oss kom det store gnistskyer som nærmest eksploderte i lufta.
Siden vi har spisestua vendt mot disse naboene var det ikke lett å få to barn til å spise frokost, samtidig som man skal forklare at huset til lekekamerater i barnehagen står i brann. Det var ganske så betryggende da vi leste på nrk at huset var tomt, de var ett annet sted da det brant, slik at ingen liv gikk tapt og barna i huset slapp å løpe ut fra ett brennende hus.
Sur røyklukt har ett par dager nå ligget over området, emn vi er glad det ikke skjedde familien noe.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar