Sider

onsdag 9. februar 2011

Skankemøte og Lavkarbo pasient

Ja så er jeg endelig kommet meg hjem igjen. Siden søndag har jeg tilbragt dagene i Drammen.... Eller det er ikke helt rett, kveldene og nettene har vært i Drammen mens dagen har vært i lufta, Sandvika og oslo.


Jeg har vunnet en stor stor seier for meg selv. Jeg er slett ikke glad i å fly, men denne gangen fløy jeg alene og gruet meg som bare det. Men jeg er så stolt av meg selv som kalrte det, jeg tok til og med flere bilder ut av vinduet og det beste var JEG SÅ SOLA :)

Det er alltid noen episoder når man er ute å reiser og på Florø international....eh.... nei.... national airport... flyplass så skjer det til stadighet. Svakheten med flyplassen er at det går ett fly til Oslo og ett fly til Bergen. Det er jo forsåvidt greit, problemet er at disse to flyene går ganske rett etter hverandre.... Først ropte de opp de som skulle til Bergen og to min etter det var det de som skulle til Oslo. Jeg tenkte at her skal jeg være rask og følge alle de andre, jeg har nemlig gått på feil fly EN gang og aldri mer.... Når vi nå satt på flet så vi plutselig en som hastet ut av Bergens flyet og kastet seg inn på Oslo flyeet.  At de ikke sender avgårde ett fly før de lar de andre komme seg ut.... Det bær ikke være nødvendig å spørre om " Går dette flyet til Oslo?"
Søndag kveld var jeg og bror ute å spiste og jeg fikk bursdag gave fra lillebror, ordentlig lekre sko.....



Mandag hadde jeg time på Hexebergklinikken i Sandvika.
 
Dr. Sofie Hexeberg driver med kostholdsveiledning og noen vil vel si det er alternativ medisin. Jeg vil si det kun er kostholdsveiledning.... Hun er lavkarbo profet. En meget behagelig dame og jeg ble ganske fornøyd med mye av det hun sa.
Nå er det hvertfall offisiellet... Jeg skal teste ut lavkarbo for å se om det funker mot fibromyalgien. Hexeberg mener det og man har jo lest x antall gode historier. Nå skal jeg prøve dette en god stund å se om det kan gi meg hverdagen og livet mitt tilbake. Kan jeg bli friskere av å spise lite karbohydrater, ja det er det så absolutt verdt å kutte ut brød og pasta og ris..... Jeg er hvertfall spent på dette. Men heretter skal jeg være enda mer konsekvent enn jeg har vært hittil med lavkarbo kosthold.

Turen bar videre innover til hovedstaden, for jeg har fått samlet sammen litt, det ble Skankemøte også mens jeg var på østlandet, og det er jo ikke hvor som helst man har møtene sine nei.... Er det en uradelætt så er det en uradelætt, derfor har vi møtene våre her.....



Og det er ikke tull asså.... vi har en super leder i direktøren i dette bygget og har derfor møtene våre her....
Det er godt med en tur, men det er såååå deilig å komme hjem og særlig siden barna bare spør: Hvor er lakrisen vår.... De visste jo at mor hadde vært i Freia butikken







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar